Sunday, October 12, 2014

Små vita / Pienet valkoiset


God söndagsmorgon
I veckan hittade jag små vita lampskärmar av glas med silverprickar på
Loppisfynd
Hade tänkt hänga upp dem med lampor i
men hålet i skärmarna är så litet, så det lyckas inte utan högre kunskaper i 
"elteknik" ;)
De får fungerar som ljuslyktor tills jag får det fixat!

Hyvää sunnuntaiaamua
Viikolla löysin, kirppikseltä tietysti nämä
kaksi pientä lampunvarjostinta
Ovat lasista tehtyjä ja niisä on pienet hopeahilut
Aikomukseni oli laittaa niihin lamput, sähkövalot
Niissä on kuitenkin niin pieni reikä, etten saa niihin mitään lamppuja
Vaatii korkeamman luokan sähkötietämystä ;)
Eilen illalla niissä oli tuikut
Yllätyin siitä miten nätit he ovat!






Sovmorgon
Hästarna tycker inte om att få mat två timmar senare än vanligt
Normalt får de sitt morgonhö kl 6:45, i dag kl 8:30
Tycker synd om dem, men en gång i veckan måste jag få sova litet längre!
Det är en grå morgon i dag
Gråare än tidigare
Det  har fallit mycket löv från trädena och de ser tomma ut
Idag skall jag sy nya gardiner till köket,
 måla golvet i sadelkammaren mm sånt som jag måste få gjort före vintern!


Tänään nukuin tavallista pitempään
Hevoset eivät pidä siitä että saavat heinää vasta klo 8:30
kun tavallisesti heinää tarjotaan jo klo 6:45
Tänään on harmaa aamu, harmaampi kuin ennen
johtunee ehkä siitä että puista on tippunut niin paljon lehtiä
ja puut ovat niin paljaita
Tänään on tarkoitus ommella uudet verhot keittiöön
maalata satulakammarin lattia valmiiksi
Valmistutua talven tuloon!



No comments:

Post a Comment