Saturday, August 16, 2014

Allt möjligt fixande / Kaikenlaista puuhaa


Har ni en massa planer på vad som skall göras?
Såna som -under sommaren skall det och det bli gjort
-på min semester skall jag/vi göra "dittan och dattan"
Jag planerar inte mycket, för jag har lärt mig att: 
jag är en tidsoptimist och att om jag anstränger mig väldigt mycket en dag, 
så orkar jag inte mycket följande dag. I sommar har jag inte fått så mycket gjort här...
Eller har jag? Jag har bara inte gjort det som jag planerat ;)
Psst, försöker att inte stressa :) Gör en sak i taget!

Onko teillä aina paljon suunnitelmia? Minulla on!
Lista suunnitelmista ja haaveista on pitkä, 
olen kuitenkin oppinut olla liikaa stressaamatta,
ja tiedän että olen aikaoptimisti, 
eli suunitteen tekeväni asioita paljon nopeammin kuin ne itse asiassa saa tehtyä.
Ja olen muuten oppinut uuden taidon :) yritän keskittyä yhteen asiaan, suunnittelen ja teen tämän asian loppuun. Yritän olla ajattelematta niitä muita tekemättömiä asioita!

Ha ett skönt veckoslut / Hyvää viikonloppua 


No comments:

Post a Comment