Wednesday, September 28, 2011

Mera om fönstret / Lisää ikkunasta


Märkte att jag inte satt in någon helhetsbild på fönstret i fönstret ;)
den här bilden e inte heller bra,
men nu har jag försökt fixa den...
det gamla fönstret/karmen är lite för liten
i högra hörnet blir det ung 25 cm glapp 
som ni ser

Huomasin ettei minulla ole kokonaiskuvaa koko ikkuna-ikkunassa kokonaisuudesta :)
tässä on nyt vielä sellainen kuva
ei mikään tervävä mutta...
vanha ikkuna on pikkuisen pienempi kuin varsinainen ikkuna
oikealla on n 25 cm rako kuten kuvasta näkyy


ja tässä alla sitten varsinainen ongelma meidän keittiössä....grrr
yläkerran rappuset hyvin näkyvällä paikalla meidän pienessä keittiössä!!!
olen pohtinut miten piillottaa rappusia kauan
olen ajatellut vaihtaa rappuset pienempiin
olen ajatellut miten olisi jos poistaisin rappuset kokonaan
(ulkokauttakin pääsee yläkertaan, missä tyttäreni asuu)
mutta ikävä on talvisin kulkea ulkokautta wc:hen yms
olen pohtinut mahdollisuutta siirtää rappuset
- en ole vaan keksinyt mihin, vaikka olen mitannut ja suunnitellut
olen miettinyt jos  rappusten alle voisi laittaa valkoisen levyn
mikä tavallaan aikessa valkoisuudessaan hävittäisi rappusia...
typerä ajatus luultavasti eli sekin on hylätty!!
muutama viikko sitten 12 v poikani ehdotti siihen kangsta
hmmm...
ohut kangas keventäisi rappusia
mahdollisesti
paras vaihtoehto kuitenkin tähän mennessä.
Olen siis ostanut ohuen valkoisen kankaan
ajattelin ommella kankaaseen kapeat kujat "verhoon"
ja kiinnittää sitä "vaijerilla" ylhäältä ja alhaalta
Lisää siitä sitten kun saan kokeiluni valmiiksi ;)

Sedan kommer vi till problemet i vårt lilla kök
trappan till övrevåningen finn egentligen mitt i köket
och den är ju inte vacker precis!!
Jag har redan länge funderat på hur jag skall göra för att "få bort " trappan
trolla kan jag ju inte
men
har funderat på att flytta den, har mätt och planerat
men den ryms inte någon annanstans
har funderat på att göra den mindre och tom ta bort den helt
(man kommer upp till övre väningen, där min dotter har sitt rum, utifrån också)
men då måste hon alltid komma yttre vägen för att gå på wc osv
och det är ju inte så trevligt....
har också tänkt på att sätta en skiva under, vit,
men tror att den blir bara mera kompakt då...
min 12-åring kom med en bra ide´
om man sätter upp ett tyg under trappan
hmmm...
bra ide´
värt ett försök i alla fall
så nu har jag tyg hemma
skall bara sy fåll nere och uppe och spänna upp tyget under trappstegena
mera om det i snaraste framtid ;)





No comments:

Post a Comment