Wednesday, June 8, 2011

I dag / Tänään





Har jag varit på jobbet helt som vanligt,
sen efter det har jag kört hitochdit i flera timmar...
fört barnen till simstranden, 
hämtat ett begagnat kylskåp, 
kommer ni ihåg att vårt skåp gick sönder,
orkade inte bli flytatt hitochdit mera utan pajade,
hmm 
förde hem kylskåpet, hämtade ungarna fr simstranden, 
förde dem på träning,
och förde min äldsta son till Dragsvik, han är där i armén,
nåja han körde dit och jag sov, men jag var med iaf
och på hemvägen hämtade jag hem fotisspelarna.
Så nu är jag trött av allt sittande,
föttarna är svullna av avärmen och sittandet...
men det är så underbart då det är sommar!!!



Tänään oli ihan tavallinen työpäivä,
sen jälkeen ei ole ollut niinkuin tavallisesti,
vaan ajoin työpaikalta kotiin, vein lapset uimarannalle,
hain vanhan jääkaapin, minkä sain edullisesti,
hintalaatusuhde ok, vanha kaappi hajosi jonkun aikaa sitten.
jaa....
hain lapset kotiin uimarannalta, vein ne harjoituksiin,
vein vanhin poikani Dragsvikiin, on armeijassa siellä,
enkä minä vienyt, vaan hän ajoi ja minä nukuin koko matkan sinne,
minulla on kyky nukahtaa ihan missä vaan, kunhan olen sopivasti väsynyt,
sitten kotimatkalla otin jalkapallopelaajat kotiin kentaltä...
ja nyt väsyttää, jalat turvoksissa kaikesta istumisesta,
mutta on se niin ihanaa kun on kesä!!!




2 comments:

  1. Kiirettä sinulla siis pitää. Minulla on yhtä hyvät unenlahjat kuin sinulla ;)Täälläkin nautitaan kesästä!

    ReplyDelete
  2. Ja visst är det underbart med Sommar och Så varmt vi har det nu.
    Jag njuter i skuggan och gör inte mer än Jag måste.

    Kram!

    ReplyDelete