Thursday, June 9, 2011

Ut på resa / Matkalle


Nu skall den då bli av, vår resa med fotbollspojkarna, födda år 2000, 
vi skall åka tillJyväskylä, sitta fem timmar i buss i morgon,
borde väl ha packat litet i dag redan, men jag har gjort som jag alltid brukat, då vi ska nånstans,
sätter igång med att tvätta kläder, tycker om att få välja bland alla våra kläder då jag skall packa,
ja... så nu har jag högar av torra kläder och fortfarande inte packat nåt....
men, det är utlovat vackert väder, varmt och skönt, och vi är på resa bara tre dagar,
det finns nog en rätt så stressad mamma iaf i dethär huset i morgon...
Vi ses igen på söndag då :)
Här är ett litet "plock" från vår kökshylla dessa får vara min hälsning till er idag

Ha ett varmt och skönt veckoslut!

Lähdemme siis matkalle poikien kanssa,
vuonna 2000 syntyneet lähtevät Jyväskylään pelaamaan jalkapalloa,
menemme bussilla ja matka kestää n viisi tuntia,
pitäisi siis pakata.... mutta
en ole tapani mukaan pakannut vielä mitään,
minulla on pakonomainen tarve aina pestä kaikki likaiset vaatteet,
jotta voimme sitten valita kaikista vaatteista kun lähdemme,
luvassahan on lämmintä ja me emme loppujen lopuksi tarvi niin paljon vaatteita,
mutta luultavasti saan hepulin täällä huomenna ennen kuin kaikki on pakattu.

Kuvat yllä meidän keittiöstä,
näillä aarteilla haluan toivottaa teille kaikille

Hyvää ja lämmintä viikonloppua!!

palaan taas sunnuntaina :)

2 comments:

  1. Önskar er en fin fotiturnering... Hoppas det inte är så hett där...
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    ReplyDelete
  2. Jo tack! 30 grader lovat till söndag eftermiddag!

    ReplyDelete