Thursday, December 27, 2012

Julen är slut / Joulu on loppu


....ja olen ollut töissä tänään
huomenna vielä töitä ja taas vapaata :)
....och jag har varit på arbetet i dag
en dag denhär veckan och och sen ledigt igen :)





Jag har förresten bytt arbetsplats...
rehabiliteringshemmet där jag jobbade 
såldes till en av de stora firmorna :(
och det måste jag ärligt säga att inte e något för mig.
Är starkt av den åsikten att 
vårdinrättningar somägs av börsbolag 
inte borde få finnas!!
Vården av de boende kan inte bli bra
OCH 
det beror verkligen inte på vårdarna som jobbar där
Ni som orkar jobba på dessa ställen borde få medalj!!
Jag e iaf nöjd med mitt val att flytta till ett mindre ställe,
där de boende trivs och blir behandlade som 
mänskor med olika behov, 
alla får vara unika mänskor där jag jobbar nu !

Då var det sagt ;)
Vi borde antagligen protestera mera
 mot den utveckling som nu är den rådande.
Jag tycker att vi skall bry oss om också de som är sjuka!

Olen muuten vaihtanut työpaikkaa :)
 Kuntoutuskoti missä olin aikaismmin töissä,
myytin" isolle firmalle"
Olen sitä mieltä että pörssiyhtiöt ja hoitokodit
ovat huono yhdistelmä!!!
JA 
tämä ei todellakaan ole näissä paikossa olevien hoitajien syytä!!
Te jotka jaksatte työskennellä näissä paikoissa
olette todella kullan arvoisia!
Minä olen tyytyväinen uuteen työpaikkaan!
Meillä hoidetaan asukkaat yksilöinä,
kaikkien tarpeita huomioidaan
 ja asukkaista näkee että he viityvät !

No niin tulipahan sanottua ;)
mutta tämä asia on tosi!
Ja mielestäni voisimme protestoida enemmän 
ja miettiä missä ja miten meidän sairaita ihmisiä hoidetaan!

No comments:

Post a Comment