Wednesday, February 22, 2012

Glasboll / Lasipallo


  God morgon :)
Sitter och dricker mitt morgonkaffe
med banan
jo det e sant
jag har så väldigt svårt att få ner fast mat
på morgonen
stadigare frukost blir det senare!
Tittade just på bilder från maj i fjol
ljuvliga bilder på vårblommor 
men jag tänker inte reta er med dem nu!
"Glasbollen" på bilden ovan
har använts som "flöte" på stora fisknät...
har alltid undrat hur de har kunnat hålla dem hela??
Bilden nere glasburk med korkar
också från fisknät!

Hyvää huomenta!
Istuskelen kaikessa rauhassa aamukahvilla
banaanin kera :)
kyllä aivan totta
minulla on hyvin vaikaeta syödä 
ylipäätänsä mitään aamulla!
Tukavampi aamiainen myöhemmin!
Katselin juuri kuvia viime toukokuulta
ihania kevätkukkia jne
en ajatellut nyt kiusata teidät niillä kuvilla 
vaan näytän mökillä olevaa lasipalloa
se on käytetty kohona
olen vain aina ajatellut miten ne sai 
näitä lasipalloja pysymään ehjänä...


Minulla on nyt vapaata kaksi päivää
lapsilla on hiihtolomaa
eikä koskaan tiedä mihin heidän kanssaan joutuu :)

Jag har nu två dagar ledigt
barnen har sportlov
så vi får se vart jag hamnar :)

Talviterveiset / Vinterhälsningar



2 comments:

  1. kanske du rentav hamnar i dina gamla hemtrakter?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tror att det e aningen för litet tid för det, tyvärr!

      Delete