Wednesday, October 26, 2011

Rymlingen / Karkulainen

Vet ni, just som jag skrivit mitt inlägg om min vardag i går
kommer min dotter, hästskötaren på kvällen ;)
inspringande:
"Mamma, jag tror att du måste komma ut nu!!!"
Om vår ytterdörr plötsligt rycks upp
och min dotter behöver hjälp
då fungerar jag meddetsamma!
Det visade sig att Eetu, connemarahingsten väran hade rymt!!
Då han rymmer så springer han rätt genom elbandena
Och in till stona, 2 st ston har vi.
Hingsten och stona var i hagen, vars elband delvis var sönderrivna
men
ingen hade rymt!!
Min dotter fick fast Eetu och han leddes in i sin box.
Nu hoppas vi bara att ingen av stona är betäckt
dvs på smällen!
På bilden Eetu på hinderbanan =)

Juuri kun olin sulkenut tietokoneeni eilen illalla
kerroin mun tylsästä elämästä ;)
Tyttäreni hevostenhoitaja avaa ulko-oven
ja huutaa:
"Äiti sinun on paarsta tulla ulos nyt!!!"
Kun tyttäreni on tallissa ja hän pyytää apua 
niin tämä äiti lähtee heti!!
Ori, Eetu oli karannut ja juossut sähkölankojen läpi
tammojen luokse!
Tammat 2 kpl olivat siis oriin kanssa
rikkinäisten aitojen takana
Tyttäreni sai Eetun kiinni ja kaikki oli taas ok!
Mutta nyt toivomme että kumpikaan tamma ei ole tiineenä!
Toivomme että näin ei ole!
Kuvassa Eetu esteradalla =)



No comments:

Post a Comment