Sunday, August 7, 2011

om en nyckel lunde öppna alla dörrar / jos kaikki ovet avautiusi avaimella


... då skulle jag ha många dörrar att gå genom!
Har många nycklar som..
ja, liksom fastnat med mig i livet,
har stora och små,
många av dem har medvetet "följt med mig"
men ännu flere har bara blivit hos mig, 
endel mänskor samlar på pennor, de bara blir satta i fickan osv 
heter förklaringen,
för mig e det alltså nycklar,
skall nån gång visa litet bilder på alla mina nycklar...
på bilden en "snygging"

...silloin minualla olisi paljon ovia minkä kautta kulkea!
minulla on jostain syystä kulkeutunut mukaan aika paljon avaimia,
toisiin ihmisiin kynät jää kiinni,
minuun taas avaimet
piäisi joskus kuvata ja näyttää...
kuvassa avain kauniimmasta päästä



Rosorna blommar så fint nu!
tog in ett praktexempel på 
" Europeana"
ruusut kukkivat niin ihanasta

Semestern fortsätter  :)

Loma jatkuu :)


1 comment:

  1. Kiitos mieltä lämmittävästä kommentista viime postaukseeni <3
    Minäkin tykkään vanhoista avaimista:)

    ReplyDelete