Tuesday, May 17, 2011

Tavallinen tiistai / En vanlig tisdag


Mina älskade små ungar tar all min tid efter jobbet,
I dag har det varit en helt vanlig vardag ,
hem från jobbet, plocka upp och fixa lite mat,
och åka till fotbollsplan med någon av mina pojkar.
Det är roligt då de vill spela och då jag ser hur de utvecklas.

Rakkaat lapseni pitävät minut liikkeellä töiden jälkeen,
Tavallinen arki-ilta kuluu nopeasti,
Kotiin töistä, siivoan suurimmat sotkut,
taion ruokaa pöydälle ja sitten menoksi jalkapallokentälle,
On hauska seurata heidän kehitystä ja on mukavaa kun heillä on jokin järkevä harrastus.



Det blir alldeles för litet tid över för mig själv,
Men det varar väl inte så länge mera,
Så e barnen stora och behöver inte sin mamma så länge mera!
Tiden går så fort!
Sköt om er och era nära och kära!!!

Oikeastaan itselleni ei jää kauheasti aikaa,
Mutta lapset tarvitsevat minua nyt,
Kohta he ovat niin isoja jo ettei äitiä tarvita niin paljon enää.
Aika kuluu niin nopeasti!
Huolehtikaa toinen toisistanne!!!


4 comments:

  1. Inte lätt att räcka till för alla... Men tids nog så kommer den dagen. Åren går skrämmande fort!
    Vad vackert du har i köket, jag gillade vad jag såg i förra inlägget!

    ReplyDelete
  2. det gäller att passa på så länge de behöver en, snart sitter du där och undrar vart de åren försvann och varför de gick så fort.
    hälsn. från en som vet...

    ReplyDelete
  3. Jo jag vet...tiden går alldeles för fort!Har ännu inte glömt doften av den första bebisen för snart 21 år sen :)

    ReplyDelete
  4. Niinhän se on...minulla kun kuopus täyttää kohta 17 vuotta saan jo paljon omaa aikaa...Jos on tekemisen puutetta voin ottaa luoksemme lastenlapset ja silloin on talo taas täynnä elämää :)Ihanaa, että sinulla on lapset vielä kotona <3

    ReplyDelete