Thursday, May 26, 2011

En liten hälsning / Pikkuinen tervehdys!



(klicka bilderna större...aukaise kuvat klikkamalla)



Har varit till storstan i dag,
på kurs - riktigt ok saker har jag lärt mig i dag,
men det var lite jobbigt att köra 170 km ena vägen,
motorvägen Åbo-Hesa e ok,
men....
igen en gång är jag så lycklig över att få vara,
tystnaden, grönskan, plats för oss mänskor,
uij vilken tur att jag inte måste bo där!

Kotona taas :)
kävin pääkaupungissa, omalla autolla 170 km siivu,
ja ette usko miten olen onnellinen kun saan asua maalla,
ei ruuhkaa, hiljaista, täällä mahtuu, saa olla rauhassa...




Huomenna risteilylle työporukan kanssa, syömään, ostoksille, viihtymään
sit illalla kotiin ja lauantaina taas töihin,
Kiva kun olet löytänyt tänne, katsomaan, ihmettelemään,


I morgon blir det kryssning med gänget från arbetet,
umgås,äta, shoppa,
vi kommer hem till natten och sen på lördag kallar arbetet igen!
Sköt om er!
Kul då ni hittat hit in till mig!!

No comments:

Post a Comment