Sunday, November 20, 2011

Njuter / Nautin



Njuter av solen och ljuset igen, 
vi har varit ute jättemycket i dag
städat upp litet på gården
( det finns alltid nåt att pyssla med,
då hästarna skräpar ner...)
eldat litet skräp mm
man vet ju aldrig när det blir vinter och snö
så kallt som det var i morse
-4,4 grader kl 8 på morgonen =)
det är vinter för mig,
för min del behöver det inte bli kallare!!
Det som jag skrev på fredag, 
att jag inte skulle  göra nåt stämde ju då inte riktigt...
MEN, det här veckoslutet har jag gjort vad jag vill!!
Kunnat tex säga nej till att köra hit och dit med barnen hela tiden!


Nautin auringosta ja valosta
ulkona oli -4,4 astetta aamulla
olemme viettäneet paljon aikaa ulkona tänään,
pikainen piahan siivous,
poltettu vähän roskia, 
hevosten aitoja on korjailtu jne
piha täytyy olla siinä kunnossa nyt
ettei tarvitse ihmetellä kun aurataan, 
mihin kaikki tavarat ovat hävinneet
(tarkoitan tallin pihaa, ämpärit, heinähangot yms)
se mitä kirjoitin perjantaina 
- että en tekisi nyt viikonloppuna mitään
ei välttämättä ole pitänyt paikkaansa,
mutta olen koko viikonlopun tehnyt sellaisia juttuja 
mitä itse haluan
tämähän ei viikolla onnistu!



Det gamla stallsfönstret har flyttat tillbaka till pianot...

Vanha tallinikkuna on siirretty takaisin pianon päälle...


Bakom fönstret satt jag en spegel
och ljusslinga runt
OCH
VI HAR ADVENTSSTÄMNING HEMMMA =)
för en gångs skull riktigt i tid!!
tycker det blev riktigt lyckat ;)

Ikkunan taakse laitettu peili heijastaa ja avartaa
jouluvalot pääsevät oikeuksiinsa!
JA MEILLÄ ON ADVENTTI-TUNNELMAA
kerrankin ajoissa!!
mielestäni onnistui yli odotusten!















No comments:

Post a Comment