Saturday, October 22, 2011

Utifrån in / Muutto sisätiloihin




En av mina många pelargonior 
som börjat blomma igen då de fick komma in!
Väntar på att min enda orkidé också skall börja blomma
Cyklamen, som överlevde vintern och har varit ute hela sommaren
den har små blomknoppar nu också!
Kommer nu påatt jag har ännu en blomma hemma
som jag grävde upp nu på hösten, hittade den på stugan...
vet inte vad det e
men ni kanske vet, ska fixa bild på den 
den börjar nämligen också blomma snart!
Så e då veckoslutet undanstökat igen!
Alla mina fyra barn har varit hemma i veckoslutet,
och det tycker jag e fint,
fastän det vill bli lite stökigt!
Har plockat massor av trattkantareller, städat och fixat mat
de två senare e ju sånt som en mamma alltid håller på med...
eller?
Har också haft tid att sköta om hästarna litet mer än vanligt!
Kul tycker jag!
Önskar att jag hade mera tid för dem...
Har i alla fall vilat tillräckligt för att vara pigg på jobbet igen!
Hoppas att ni också har haft det skönt på veckoslutet!
Och att ni har samlat krafter för den kommande arbetsveckan!

Kuvassa pelargonia, 
mikä on yksi niistä monesta kukasta mikä on ruvennut kukkimaan
kun pääsivät sisälle lämpöön!
Lisäksi on Syklaamilla on pikkuiset kukkanuput
se selvisi hengissä meidän huushollissa koko viime talven :)
Orkidea ei näytä vielä mitään kukkimisen merkkejä,
mutta hyvinvoivalta kuitenkin näyttää!
Tulee tässä mieleen että on kukkanen, 
minkä löysin mökin pihalta nyt syksyllä
Luulen että se on pasuunakukka, mutta en ole varma...
täytyy ottaa kuva siitä ;)
jos te tietäisitte mikä sen on?
Viikonloppu on taas ohi!
Kaikki mun neljä lasta ja J ovat olleet kotona,
mukavaa vaikka täällä on vähän ahdasta...
nyt sen huomaa kun vanhin poika asuuviikot,
 ja välillä viikonloputkin Turussa,
muuten olen siivonnut ja tehnyt ruokaa
kuten äidit tekevät... vai?
Sienessä kävimme J:n kanssa ja suppiloita on nyt
 ennemmän kuin tarpeen!
On myös ollut tavallista enemmän aikaa olla hevosten kanssa =)
Toivottavasti teilläkin on ollut aikaa levätä
 ja kerätä voimia tulevaa työviikkoa varten!



No comments:

Post a Comment