Thursday, August 18, 2011

Nousin "takaisin lujasti kulkevaan junaan"/ Steg ombord på "tåget som går för fort"

(klicka på bilderna så syns de bättre)

(klikkaa kuvia niin näet kuvat paremmin)

Jo, tänker förstås på mitt arbete som började i dag
första dagen efter en allt för kort semester
tycker att jag kan jämföra mitt liv: 
arbete, familj, djuren
och 
allt det som hör till med ett tåg som går fort
svårt att hoppa med in i rytmen igen efter att ha varit ledig 
Visserligen har jag ju haft en mycket avkopplande semester 
men...
det är väl tanken på att jag "måste" så mycket igen
det blir höst, mörkt, uij...
om jag hade pengar skulle jag vara hemma på heltid,
fixa och grejja alldeles i egen takt!




Niin siltä nyt tuntuu ensimmäisen työpäivän jälkeen
vertaan loman jälkeistä aikaa 
junaan mikä kulkee nopeasti,
niin ettei perässä tahdo pysyä
tarkoitan että syksy tuo niin paljon velvollisuuksia mukanaan taas,
lapset - harjoitukset, pelit, oikeiden pelisukkien löytäminen
( E ei itse pidä minkäänlaista ärestystä, 
mutta pelisukat on aina löydettävä,
muuten kaikki menee mönkään, 
ja mistään ei tule mitään.)
Eläimistä on huolehdittava, kotityöt jne jne
Oikeastaan hirvittää kaikista eniten pimeä syksy...
haluaisin että aina olisi valoisaa ja lämmintä!





Det var dagens gnäll
av en trött mamma som just kommit hem till sin familj...
Vilar en stund och så ler livet igen!
Som tur är finns blogg-världen
där man kan titta in och slappna av en stund!!


Tässä sitä nyt tuli...
väsyneen äidin marinat.
Lepäään hetken ja sitten taas  puurtamaan ;)
Onneksi on tämä blogi-maailma missä voi käydä hetken ja virkistäytyä!!


No comments:

Post a Comment