Sunday, May 1, 2011

Kotona / Hemma


Har hållit mig inomhus i dag....
det är för kallt med bara +10 grader ute!
Tänk vad man vänjer sig fort vid värmen.

Olen ollut enimmäkseen sisällä tänään.
Tuntui siltä että ulkona on liian kylmä +10 astetta.
Kai sitä vaan tottuu niin äkkiä lämpöiseen keliin.

Visar några bilder hemifrån. Målar gärna allt i vitt eller ljust grått.
Men den här gamla stolen tänker jag inte måla.
Tycker att den är helt underbar!

Tässä muutama kuva kodistani. 
Maalaan mielelläni kaikki huonekalut valkoiseksi tai vaalean harmaaksi.
Tämä tuoli ei vaihda väriä, on mielestäni aivan ihanan värinen!



Bordet var ganska skabbigt då jag började fixa det. 
Har nu målat två ggr med grundfärg och väntar på att inspirationen 
skall anfalla, så att jag får det färdigt målat.

Pöytä oli aika huonossa kunnossa kun aloitin restauroinnin.
Pohjamaalia on nyt kaksi kerrosta ja odotan vaan että olisi aikaa ja haluja jatkaa....





Som ni ser så har vi spjälgardiner, som jag inte gillar alls!
Men det är ett måste, eftersom solen lyser in genom dethär hörnfönstret hela dagen

Ikkunoissa on sälekaihtimet. En pidä niistä ollenkaan.
Mutta se on kuitenkin paras vaihtoehto, koska en halua mitään tummia verhojakaan.




Kotimme on pieni ja yritän pitää kodin värit vaaleina, 
valkoinen, vaalean harmaa , beige.
Vaaleansininen ei kuulu lempiväreihini ollenkaan,
mutta jostain syystä olen rakastunut tähän lamppuun :)

Vårt hem är litet och därför försöker jag hålla färgena så neutrala som möjligt,
vitt, ljusgrått, beige.
Tycker inte om ljusblått som färg,men är helt förälskad i denhär lilla lampan ;)








Viikonloppu on mennyt tiiviin yhdessäolon merkeissä.
Siinä on hyvät ja huonot puolensa. 
Pojilla pitäisi olla sopivasti liikuntaa joka päivä jotta ei olisi niin paljon ylimääräistä energiaa.
Huomenna on taas työpäivä, pojat menee kouluun ja molemmilla harjoitukset illalla.
Toivotan teille kaikille hyvää työviikkoa!

Vi har varit tillsammans hela veckoslutet pojkarna och jag.
För det mesta är det alltid något program. 
Det är på både gott och ont att pojkarna inte har nåt speciellt på gång.
Pojkar borde ha träning varje dag, så att de kan göra sig av med extra energi.
I morgon är det jobb och skola då igen. 
Och fotisträning på kvällen.
Jag önskar er alla en riktigt bra start på veckan.



3 comments:

  1. Hyvää työviikkoa sinullekkin ja Mukavaa toukokuuta:)

    ReplyDelete
  2. Kiitos samoin sinulle MaMMeli :)

    ReplyDelete
  3. hej! så skoj att du är tillbaka! jag har tittat in här några gånger under året som gått, men inte hittat nya inlägg. får bläddra tillbaka och läsa nu.
    welcome back!

    ReplyDelete