Wednesday, February 20, 2013

Nattsärk / Yöpaita


En av mina "skatter"
som jag är mycket glad över att ha fått ärva!
Min morfars kusins frus gamla nattskjorta
("natsärk" tror jag vi skulle säga i Vasa)
Vacker och enkel, 
hemvirkad spets runt halshålet,
knapp med tråd runt,
boderade initialer M som Martta och I (?)
som jag inte vet vad det står för...
Men inget slit och släng här inte!

Yksi minun "arteistani"
Vanha yöpaita
minkä olen perinnyt mun isoisän serkun vaimolta
Yöpaita on yksinkertainen mutta niin kaunis,
virkattu pitsi kauluksen ympärillä
langalla koristeltu nappi ja 
nimikirjaimet M Martta ja I (?)
en tiedä hänen tyttönimensä.
Ei mitään kulutustavaraa mitä heitettiin pois
 kun saumet ratkesivet vaan kunnon tekoa!





Muuten kaikki hyvin, 
näyttää tulevan hieno päivä
aurinkokin näyttäytyy välillä.
Olen nukkunut yöni töissä
Meillä ei ole hoitokodissa yövalvontaa
mutta tarpeen vaatiessa jäämme yöksi
Rauhallinen yö kuitenkin takana!
ja nyt on päivä vapaata!

Annars är allt bra,
ser ut att bli en fin dag,
solen tittar fram litet nu och då.
Jag har sovit på jobbet,
vi har inte normalt någon som vakar där,
men nr det behövs så ordnar vi så att någon sover över där.
Natten var lugn, jag har sovit,
och har nu då hela dagen ledig!
WebRep
Kokonaisluokitus
Tätä sivustoa ei ole luokiteltu
(ei riittävästi ääniä)

No comments:

Post a Comment